E-devlet uygulamasının amacı nedir?
E-Devlet, e-Devlet Kapısı veya Dijital Türkiye, kamu hizmetlerinin kullanıcı ihtiyaçları göz önünde bulundurularak, vatandaşlara doğru bilginin elektronik ortamda, güvenli, kesintisiz ve hızlı bir şekilde ortak noktadan ulaştırılmasını amaçlayan web tabanlı bir sistemdir.
E-devlet hangi alanlarda kullanılır?
Adaletten sosyal güvenliğe, sağlıktan ulaşıma, eğitimden çevre ve şehir planlamasına kadar geniş yelpazede hizmetlerin sunulduğu e-Devlet Kapısı ile en çok kullanılan hizmetlere doğrudan erişim sağlanabiliyor.
E-devlet şifresi ne işe yarar?
e-Devlet Kapısı’nın temel faydası, mümkün olduğunda parolalar veya elektronik imzalar gibi kimlik doğrulama araçları kullanılarak elektronik hizmetlere erişim sağlamaktır. Bu bağlamda, e-Devlet Kapısı ve sağladığı altyapı birçok başka ülke için bir model teşkil etmektedir.
E-devlet şifresi başkasının eline geçerse neler yapabilir?
Şifrenizi kimseyle paylaşmayın. Şifrenizi verdiğiniz kişiler birçok kişisel bilginize erişebilir ve sizin adınıza işlem yapabilir. e-Devlet Kapısı çalışanları dahil hiç kimse sizden kişisel bilgilerinizi isteyemez, şifrenizi isteyemez, şifrenizi görüntüleyemez veya sizin adınıza şifrenizi değiştiremez.
e-Devlet ile neler yapılabilir?
e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan hizmet türleri: Sorgulama hizmetleri, başvuru hizmetleri, entegre hizmetler (birden fazla kurumun hizmetlerinin birleştirilmesiyle oluşturulan hizmetler), belge üretim hizmetleri, ödeme hizmetleri, bilgi hizmetleri, ödeme hizmetleri, abonelik hizmetleri.
E-devletin faydaları nelerdir?
E-devlet uygulamalarının faydalarını şu şekilde özetlemektedirler: • E-devlet kamu hizmetlerinin biçimini değiştirir. E-devlet yönetim yaklaşımında değişikliğe yol açar. E-devlet daha etkili ve verimli hizmet sunumu ve daha yüksek üretkenlik sağlar. E-demokrasinin yerleşmesine katkıda bulunur.
E-devletten hangi bilgilere ulaşılabilir?
Örneğin; Adli sicil, MERNİS, TAKBİS, POLNET ve Merkez Bankası veri tabanlarıyla yapılan entegrasyonlar sayesinde nüfus verileri, adli sicil kayıtları, ehliyet verileri, tapu kayıtları ve döviz kurları gibi bilgiler saniyeler içinde adli makamlara sunulabilmektedir.
E-devlette hangi işlemler yapılır?
e-Devlet Kapısı üzerinden hangi işlemleri yapabilirim? e-Devlet Kapısı üzerinden; SGK hizmet dökümü, araç sorgulama, vergi borcu sorgulama, adli sicil sorgulama, adli sicil sorgulama, seyahat izin başvuruları vb. gibi birçok işlemi sıra beklemeden ve herhangi bir ücret ödemeden yapabilirsiniz.
Hesabımda ne kadar para var e-devlet?
E-devlet hesabınıza giriş yaptıktan sonra ana sayfanızdaki “Hizmetlerim” sekmesine tıklayın. Ardından “Param ve Varlıklarım”ı bulup tıklayın. Bu seçenek birikmiş bakiyenize erişmenizi sağlayacaktır.
E-devlete kimler girebilir?
E-devlet şifresini kimler alabilir? 15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, Mavi Kart sahipleri ve yabancılar.
E-devlet şifresi kaç TL 2024?
Şifreyi ilk defa aldığınızda PTT işlem ücreti olarak 5 TL tahsil edecektir. İlk şifreden sonra herhangi bir nedenle PTT’den alınan her şifre için 20 TL ek ücret ödenecektir. Her şifre için ödenecek ücret tek seferlik bir ödemedir.
E-devlet kimin?
e-Devlet Kapısı, 18 Aralık 2008 tarihinde Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı.
E-devlet şifresiyle banka hesabına girilir mi?
E-devlet sitesine giriş yapıldıktan sonra internet bankacılığı için kullanılan banka seçilir ve internet bankacılığı bilgileri girilir. Bilgilerin doğruluğu sistem tarafından onaylandıktan sonra kullanıcı otomatik olarak e-devlet hizmet sayfasına yönlendirilir.
E-devlet şifresi muhasebeciye verilir mi?
Evet, tüzel kişiliğe sahip olsun veya olmasın şirketler MERSİS kaydı yaptırmaları halinde e-Devlet şifresi alabilirler.
E-devlet şifresi avukata verilir mi?
Avukatın kimliğini ibraz etmesi ve e-Devlet Kapısı Taahhütnamesi’nin avukat tarafından imzalandığına dair şerh düşülerek imzalanması halinde, e-Devlet şifresi vekaletname olarak alınabilmektedir.
E-devletten hangi bilgilere ulaşılabilir?
Örneğin; Adli sicil, MERNİS, TAKBİS, POLNET ve Merkez Bankası veri tabanlarıyla yapılan entegrasyonlar sayesinde nüfus verileri, adli sicil kayıtları, ehliyet verileri, tapu kayıtları ve döviz kurları gibi bilgiler saniyeler içinde adli makamlara sunulabilmektedir.
e-Devlet kapısından ne tür hizmetler verilmektedir?
Adli sicil kaydı oluşturma, adli sicil kaydı talebi, cep telefonu bağlantı talebi, IMEI kaydı, DASK poliçesi talebi, araç talebi, plaka cezası talebi, ehliyet ve bireysel ceza talebi, Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) pasaport bilgisi talebi, Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) hesabı…
e-Devlet uygulamaları nelerdir 10 tane?
E-Devlet KapısıKamu Başvuru Merkezi, Adalet Bakanlığı Adli Sicil Hizmetleri. Adli Sicil. … Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Kömür Desteği Başvuru Süreci. … Başbakanlık Hizmetleri. SGK Kayıt İşlemleri. … PTT. Sorgulama Hizmetleri. … Sosyal Güvenlik Kurumu Hizmetleri. … Tarım ve Orman Bakanlığı … Ticaret Bakanlığı Hizmetleri. … TÜRKSAT.Diğer makaleler…
e-Devlet projesi nedir?
E-devlet kavramının yönetsel boyutu, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak vatandaşlara ve diğer kamu yönetimi paydaşlarına kamusal bilgi ve hizmet sunan kamu kurum ve kuruluşları ile yerel yönetim birimlerini kapsamaktadır.